Afscheid van Marokko - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Afscheid van Marokko - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Afscheid van Marokko

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

26 Maart 2017 | Marokko, Chefchaouene

Vrijdag 24 maart en een rustdag, ja een echte rustdag.
Na de excursie van gisteren die erg nat was, toch wel commercieel getint hebben we vanmorgen wat gepoetst zowel binnen als buiten. Het beddengoed laten wassen en drogen, geluierd, gekletst, gelezen, gegeten, geborreld, kortom gerelaxt en gebeld met jarige Niek!
We realiseren ons nu plots dat Marokko bijna voorbij is, klaar is, ophoud!
Tegen de avond kwam de regen toch nog flink voorbij en het stof is nu toch wel definitief ervan af!
Zaterdag 25 maart.
Nog een laatste keer supermarkt Marjane bezocht voor de Marokkaanse producten die we mee willen nemen (of nu nodig hebben) en op weg door opnieuw de prachtige natuur van het land. We zien in het laatste deel de huisjes in een andere bouwstijl, golfplaten huizen. Veel mensen weer langs de weg, kinderen van en naar school, de mensen van en naar de markt of gewoon op weg naar iets of ergens en de laatste potloden en schriftjes afgegeven.
We hebben erg genoten vandaag van het groen, de velden met de diversen granen, de bomen, de bergen, de bossen, de sneeuw op de hogen bergen, de mensen kortom het was een mooie zonnige/blauwe dag en plm. 20 Gr. Wel smalle wegen met de nodige gaten en bulten, maar ja tis Marokko, toch! Het voelde vandaag een beetje weemoedig, een laatste rit weer door z'n prachtig natuurgebied het afscheid van dit land komt dichtbij nu!
We zijn op camping Azila hoog op de berg in Chefcaouen een blauw/wit stadje. Witte huizen tegen de zon en blauwe deuren en luiken voor de muggen. Vanavond hebben we ons afscheidsdiner gegeten in het het stadje waar we met taxi's heen en terug werden gebracht. (Een hele klim zou het anders zijn) morgen bezoeken we het stadje en kunnen we de laatste dirhams uitgeven en in de middag gaan we naar de haven in Tanger waar we onze laatste nacht Marokko gaan beleven!
ps. Verslag wat verlaat doordat er gisteren geen internet was...........en vanmorgen niet heel veel meer, foto's komen later!

Verslag uit: Marokko, Chefchaouene

Frans & Carry