Tropische dag! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Tropische dag! - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Tropische dag!

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

07 Maart 2017 | Marokko, Marrakesh

Dinsdag 7 maart.
Vandaag de reisdag van de kust naar Marrakech om te overnachten en voor morgen een lange rit voor de boeg, de hoge Atlas in.
Met een temp van 33/34 graden was het behoorlijk warm. Nu bij het schrijven van deze regels 16.30 uur is het in de schaduw 30 Gr. We hadden geen bijzonder dingen om onderweg te zien of te bezoeken en toch weer meer dan voldoende te zien gehad. Allereerst getankt en de boodschappen gedaan deze keer bij de Carrefour. Het is bijna als of je in Frankrijk je boodschappen doet. Wat wel bijzonder was....ze hadden bruin stokbrood en broodjes. (Tijdens de lunch bleek het hard en droog te zijn, jammer). De groenten zijn hier wel veel goedkoper dan in Nederland maar de kwaliteit is wel wat minder dan bij ons. (Minder lang bewaren).
We waren vooraf gewaarschuwd dat op dit traject veel snelheidscontroles plaatsvinden! Frans had daarom zijn snelheidsbegrenzer vandaag maar ingesteld en ja we zagen 5 controles met de lasergun. Wij hebben ons keurig aan de snelheid gehouden en zijn we niet geflitst.
Onderweg op de provinciale 4 baansweg zie je ook van alles nog lopen, fietsen, brommers, ezeltjes, paarden die karretjes voorttrekken voor vracht of als een vorm van taxi. En natuurlijk weer de geiten in de arganboom. Deze keer was het echt een mooi gezicht omdat ze wit waren en dus goed opvallen. De geitenhoeder was er dan ook als de kippen bij om geld te vangen!
Als we in de buurt van scholen komen bij een stad dan valt het ons hier op dat er ook al wel veel gefietst wordt door de jeugd en dat ze allemaal een witte jasschort dragen. Een soort van uniform voor groot en klein en dat dragen ze dan ook van en naar school (bij ons zou dit al snel in de rugzak gestopt worden, toch!)
Een rustige dag vandaag en toch wel weer vermoeiend door de hoge temperatuur. We gaan nu ook meemaken dat de campings kleiner worden, de stoom minder en ook het internet gaat blijkbaar veranderen in de binnenlanden. Je zit als het ware aan het einde van het touwtje;-) ! Wij en jullie zullen het wel zien, toch! Wij hebben nu wel genoeg steden gezien en kijken uit naar de bergen en de woestijn! #benieuwd #leemdorpen #berbertenten #zand,zandenheelveelzand.
Vandaag 50 dagen op reis en het vliegt voorbij! (Waarvan 30 dagen Marokko)

Verslag uit: Marokko, Marrakesh

Frans & Carry