Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Agadir - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Agadir

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

04 Maart 2017 | Marokko, Agadir

Zaterdag 4 maart.
Weer een mooie zonnige dag met een temp van zo rond de 28gr maar er is wel een stevige wind vanmiddag.
Om 9 uur vertrekken de bussen voor het stadsbezoek aan Agadir. Als eerste gaan we naar een berg waar op 236 meter hoog de resten van de Kashbah Oufella nog staan. (Gebouwd in 1540) Boven de ingang prijkt nog een tableau met de tekst: Vreest god en eert de koning van Michiel de Ruyter. De poort is deels opnieuw opgebouwd om de tegel weer te kunnen bevestigen op de originele plaats na de aardbevingen in 1960.
Agadir is een moderne nieuwe westerse stad, helemaal opnieuw opgebouwd na de aardbeving in 1960 waarvan hoegenaamd niets meer was overgebleven van de stad!
Om te zien hoe Agadir eruit zag voor de wederopbouw hebben ze een expositie ingericht onder de naam Memoires D'Agadir met afbeeldingen van voor de beving. De expositie is in een prachtig mooi gebouwtje wat deels is gebouwd met platte stukje leisteen die gestapeld zijn in een mooi verband. Na de koffie bezoeken we het Musee Municipal du Patrimoine waar veel gebruiksvoorwerpen en sieraden van de soussvlakte en de regio's boven de Sahara en Berbers worden tentoongesteld.
De rest van de tijd vult ieder voor zich in. Wij bezoeken (wandelen) door de stadstuin (Vallée des Oiseaux) en zien veel vogels uit de hele wereld en nog wat soorten steenbokken. We wandelen langs het strand/boulevard maar worden zowat gezandstraald. Het is in de loop van de middag hard gaan waaien en hoe mooi het strand hier ook is. :-( !
Agadir heeft het mooiste strand van Marokko zeggen ze. 9 km fijn wit strand waar je veilig kunt zwemmen, een zee waar de windsurfers en jetski-ers gretig gebruik van maken, 300 dagen zon per jaar en heel veel toeristen! Ook hebben ze hier een grote haven voor o.a. veel visserij met veel fabrieken die de vis dan direct inblikken.
Een bezoek aan Agadir is een andere stadse kant van Marokko!
P.s. Zowaar ook een Mc Donalds hier! Sunday karamel plm €1,90!

Verslag uit: Marokko, Agadir

Frans & Carry