4x4 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu 4x4 - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

4x4

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

26 Februari 2017 | Marokko, Tafraout

Vandaag hadden we een excursie met 4x4 auto's. Om de hele club te kunnen vervoeren hadden we er 9 nodig en een aantal van hen komen dan ook best een eindje hiervandaan. Het is voor hun nu natuurlijk een prima tijd om de roadtrips uit te voeren en wat ook een aanrader is voor de toch nog vele toeristen die dit gebied bezoeken een "must". Ze hebben nu ook een aantal weken goed te werken!
Wij hebben vandaag met hun een tocht gemaakt van plm 95 km over wegen, weggetjes, zandpaden en helemaal geen paden of wegen.........tja met een 4x4 kun je ook wat! We maken een rondrit door de Gorge van Ait Mansour kloof, een prachtig gebied met geweldig mooie plaatjes. De chauffeurs stoppen ook regelmatig om ons de gelegenheid te geven om foto's te maken. Jammer genoeg was het ook vandaag in het begin weer wat heiig in de bergen. (We waren ook al weer om 9 uur op weg vanmorgen) Plotseling komen we in een oase, prachtig met grote palmbomen, het kabbelende water en de grote trossen dadels aan de bomen en de vele fluitende vogeltje. Ook hier kunnen we weer uitstappen en een stuk lopen tot we bij een koffietentje komen waar we de koffie/thee drinken in letterlijk een oase van rust (als iedereen ff zijn mond dicht houd ;-)) De oase heeft ook een naam vertelt Ali onze chauffeur annex gids, de Afella Ighiroase.
We rijden een prachtige route door de bergen, we zien een aantal van de bergdorpjes bewoond door de Berbers. Er zijn er 26 in aantal in de kloof en de vele bergen en valleien. Ze laten ons een berg zien die de naam heeft gekregen "de hoed van Napoleon" en we moeten zeggen, je hebt heeeeeel veel fantasie nodig om de hoed te zien (niet dus) We gaan vaak uit de auto's om een stuk te, lopen en vooral veel foto's te maken en te genieten van de prachtige natuur. Zo wandelen we door een soort van hippie-dorpje bij de geschilderde rotsen in blauw, roze en wit. De rotsen zijn in 1984 beschilderd door de Belg Vercame, grappig om te zien maar toch ook jammer van de natuur! Hier staan een aantal van die campers die wij trucks of omgebouwde vrachtwagen of zo noemen. Tijdens de route weer veel amandelbloesem wat prachtig mooi is. We besluiten de middag met een prima lunch (3 gangen) incl een glaasje wijn in het stadje Tafraoute en zijn zo tegen 4 uur weer op de camping. Ja, de lunch was een beetje laat omdat de kok het niet eerder voor elkaar had. Gelukkig waren de chauffeurs zo verstandig om tijdig contact te hebben met het restaurant zodat we bij aankomst niet meer te lang hoefden te wachten en de tour toen ook hadden afgerond. Bij aankomst op de camping hebben we de fles Schrobbeler maar voor de dag gehaald en wat mensen laten proeven!
Het is tenslotte carnaval ;-).
Het was vandaag weer een prachtige, mooie en zonnige dag. Je kent dat wel, zo een met een randje!

Verslag uit: Marokko, Tafraout

Frans & Carry