Anti-Atlas - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Anti-Atlas - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Anti-Atlas

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

25 Februari 2017 | Marokko, Tafraout

Een dag om in te lijsten!
Vandaag weer een mooie bergrit gehad, 200 km door de bergen het Anti-Atlas gebergte. Heel anders als de dag gisteren toen we de Hoge Atlas hebben gehad. Het landschap, de bergen, de dalen en de mensen waren anders. Ze kleden zich anders, de vrouwen niet meer in de badstofjassen maar meer in doeken en sjaals en alles gesluierd. De bergen zijn ruwer en kaler het landschap is rauwer!
We hadden een stralende dag vandaag, veel zon, strak blauw en al snel omgekleed naar een korte broek vanmorgen.
We zijn misschien wel 25 keer gestopt vandaag en hebben met een slakkengang de bergen op en af gereden. Soms moest dat wel vanwege het slechte wegdek of zelfs helemaal geen wegdek wat dan weggespoeld is door de rivier. We hebben een grootgedeelte van onze route vandaag langs een rivierbedding gereden wat prachtig was. Maar soms is er zoveel water en zo krachtig dat hij hele stukken weg spoelt (met wat geluk kun je dat op de foto's zien)
We komen ook weer van die kleine dorpjes tegen en dus komen ook hier de kinderen overal vandaan en de meeste zijn al niet meer tevreden met een ballpoint of potlood.
Sommige staan met schriften en kleurboeken etc etc in hun handen (van campers die voor ons zitten) en dan willen ze geld. We zien wel dat dit gebied erg arm is. De mensen moeten veel werk verzetten en dan bedoelen we fysiek zware arbeid om hun spullen te vervoeren of op het land het gras te snijden voor de beesten.
Dit is ook het gebied van de amandelbomen die nu volop in bloei staan en prachtig gezicht. We zien ook veel egeltjes en kleine eekhoorntjes.
Als we uiteindelijk aan de afdaling beginnen krijgen we nog wel erg slecht wegdek en dalen ook erg snel (voel je aan je oren)
Mede door het mooie weer hebben we weer een meer dan prachtige rit gereden vandaag. Het Atlas gebergte is geweldig mooi een aanrader voor iedereen die van mooie natuur houdt. We zijn om 15.30 uur aangekomen op een kleine camping in Tafraoute.

Verslag uit: Marokko, Tafraout

Frans & Carry