Zomers in Sidi Ifni - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Zomers in Sidi Ifni - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Zomers in Sidi Ifni

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

28 Februari 2017 | Marokko, Sidi Ifni

Maandag 27 februari.
Vandaag weer een prachtige rit gereden van 255 km door het Anti-Atlas gebergte en de Sousse-vallei. Gewoon weer een prachtige omgeving, geweldige vergezichten van bergen en dalen, mooie stiltes, weinig verkeer, af en toe een dorpje, kinderen waar we weer potloden aan uitdelen en wandelende mensen, kuddes schapen met hun herders enz enz. Kortom we hebben weer een prachtige dag gehad met 25 Gr. We rijden zelfs door de aanloop of de uitloop (tis maar net hoe je het zou willen noemen) van de Sahara. We komen daar pas in het tweede deel van onze reis. Nu rijden we eerst weer naar de kust.
Tijdens onze lunch voeren we brood aan 3 broodmagere en bangen honden die we in het "Sahara" deel tegen komen! We zien ook vandaag weer veel spelende en op de schoolbus wachtende kinderen en we delen weer potloden en pennen uit (de voorraad slinkt). We zoeken ook naar de heilzame bronnen van Abeing en ja we hebben ze gevonden. Het viel erg tegen......we hadden ons er wel wat meer van voorgesteld dan een gebouwtje van 5 bij 5 voor alleen de manen en aan de overkant van de weg een zelfde gebouw voor de vrouwen. We mochten niet binnen kijken maar we denken dat het maar een klein "plons" badje moet zijn geweest!
Oh ja, we hebben een heus zonnepanelen park gezien (voor het eerst) en op het laatste stuk van de N 12 zien we heel veel velden met cactussen en we vragen ons af wat en waarvoor zouden ze dit toch gebruiken, zo veel keurig in rijen veld na veld! (Bij navraag blijkt voor de vruchten, los als vrucht en voor de jam)
Om 4 uur komen we aan op de camping aan zee waar we morgen ook nog verblijven (rustdag) in Sifi Ifni. Weer een mooie en warme dag ofschoon als de zon rond 6 uur weg gaat het in eens erg fris is en je daar binnen moet! Erg hè.....
Dinsdag 28 febr.
Heerlijk wakker worden met het ruisen van de zee en al 16 Gr buiten, dat hebben we nog niet vaak gehad. Vandaag hebben we enkel een avondprogramma (diner) dus vullen we de dag van vandaag lekker relaxt in. Een wasje, de camper een beetje fatsoeneren (helpt niet echt met de ritten die nog komen gaan maar toch!)
Gisteren was het niet meer gelukt om de wbj.nu pagina aan te vullen. Wat technische probleempje maar weer opgelost met hulp van onze F13 knop! (Joop). Ons eigen internet was gisteren ook heel erg traag (al een paar dagen) dus vliegen onze MB's er snel doorheen. We hebben nu ook al een paar dagen geen BVN-tv meer, we missen dan ook niet echt omdat we (met dank aan Jan) iedere dag wel de krant digitaal kunnen lezen dus blijven we op de hoogte van het nieuws.
Vanmorgen een leuke wandeling gemaakt (5,5 km) door het stadje, door de soek (markt) en langs het strand terug. De middag brengen we door met lekker luieren met of zonder leesboek. Om 19.00 uur worden we op de boulevard verwacht voor een gezamenlijk diner. En dan is hier aan zee onze rustdag al weer om!

Verslag uit: Marokko, Sidi Ifni

Frans & Carry