Granada & Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Granada & Gibraltar - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Granada & Gibraltar

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

03 Maart 2015 | Gibraltar, Gibraltar

Zaterdag zoals al aangekondigd naar Granada geweest. Vroeg de stadsbus genomen omdat we in de ochtend nog de meeste kans zouden hebben om kaartjes voor het Alhambra te kunnen kopen! En dat was zo. Er was enkel nog de mogelijkheid om om 11.00 uur het paleis te kunnen bezichtigen, prima toch we zijn er nu toch!
Alle tijd vooraf om rustig rond te kijken en te luisteren wat ze ons allemaal wilde vertellen. We hebben bij de kaartjes ook een Nederlandse gids besteld ;-).(zie foto) het werkte prima. We hebben veel opgestoken en vooral ook al weer veel vergeten maar het paleis was zeer Indrukwekkend. Wat waren ze vroeger toch al creatief met zo weinig middelen zoveel versieringen, prachtig. Bergaf was het goed te doen om naar het oude historische centrum van de stad te lopen. Ook vandaag was het, na een heiige start weer een mooie warme dag. De kathedraal was overvol en de kapel was op zaterdag om half 2 dicht. Je raad het....... Net te laat, volgende keer beter!
Zondag weer naar de kust gereden en hebben vooral heel veel olijfboomgaarden gezien. Ook nu weer een mooie route met mooi weer. We komen aan op een giga grote camperplaats in La Cala de Mijas. Hier staan er veel maar zeker nog niet vol. Leuk stadje, mooie boulevard en wifi bij de golfbaan op een paar honderd meter en veel zon. Wat wil een mens nog meer, toch!
Vandaag zijn we naar de "rots van Gibraltar" gereden en hebben een CP aan de voet van de rots. Met 15 min lopen ben je zomaar op Brits grondgebied, heel bijzonder. Gibraltar is leuk om een keer te bezoeken. Jammer dat het pond zo duur is voor ons en de Britten een rare manier van zaken doen hebben. Heb je geen ponden........ Dan rekenen ze het om naar euro's incl. de wisselkosten, een glaasje cola kost dan we heel erg veel!

• 03 Maart 2015 - 19:13

Nelly Kuijsten:

Hallo Carry en Frans

Leuk jullie zo te volgen veel plekken zijn herkenbaar en geeft weer veel mooie herinneringen, geniet zoveel je kunt dit nemen ze je nooit meer af.
    vr. gr. Nelly

• 03 Maart 2015 - 19:39

Jeanne:

Vreemd is het wel dat men in een paar dagen zoveel verschillende plaatsen kan bezoeken. Je hebt volgens mij maar amper de tijd om alles eens een plekje te geven en rustig te laten bezinken. Toch kan ik me goed voorstellen dat je niet voor niets zover bent gereden. Uiteindelijk kun je moeilijk thuiskomen met de mededeling dat je er langs "gefietst" bent zonder erbinnen te gaan. We zijn benieuwd naar de foto's van al dat moois maar dat komt ongetwijfeld nog. Wel heel fijn dat jullie zo genieten van alles.
    Nu maar weer een bochtje om en langs de Algarve omhoog. Wat een luxe.
    Geniet ervan en leuk dat we ook mee mogen genieten.
    Liefs. Harrie en ikke.

• 03 Maart 2015 - 20:49

Jos En Leonie:

Zeer herkenbaar, hetgeen jullie schrijven. Dus alle reden om jaloers te zijn.
    Gibraltar is eigenlijk best gezellig, althans die ene grote lange straat. En .... typisch Engels.
    Nu nog (Jerez en) Cadiz, schat ik zo in en dan naar Portugal.
    Heel veel plezier en goede reis. We lezen wel hoe het jullie verder vergaat.

• 03 Maart 2015 - 21:29

Rian:

Na al het moois bekijken, zeker nog sherry gaan proeven nu jullie er toch zijn!!

• 03 Maart 2015 - 22:17

Dirk En Francien:

Wel heel erg leuk om dit te lezen en zo herkenbaar. Je waant je er bijna zelf terug.
    Hebben jullie de staartloze aapjes ook gezien? Want als die er niet meer zijn, geven de Engelsen Gibraltar toch terug aan Spanje.
    En dan dat mooie weer. Echt om jaloers te zijn.
    Nog heel veel genieten van al het moois wat nog op jullie pad komt.

Groetjes Ons

• 04 Maart 2015 - 11:57

Gaston En Corry:

Ja het is voor ons ook allemaal herken baar en de apen nog steeds aanwezig Ja de prijzen die kennen ze daar wel . Wel fijn dat je goed weer hebt. dan is alles veel leuker. op na het volgende. Goede reis.
Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015