Rijstbouw en flamingo's in Spanje! - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Rijstbouw en flamingo's in Spanje! - Reisverslag uit Peñíscola, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Rijstbouw en flamingo's in Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

17 Februari 2015 | Spanje, Peñíscola

Ja, dat is ook Spanje. We hebben twee dagen gefietst door een prachtig (beschermd) natuurgebied. De lagune "Delta de l Elbre". Verrassend genoeg verbouwen ze hier rijst. Veel rijstvelden die nu volop werden bewerkt om ze klaar te maken voor het moment dat er weer kan worden aangeplant. Verder is dit gebied overspoeld met flamingo's, kluten en vele soorten reigers die hier overwinteren en broeden. Twee prachtige fietsdagen hebben we hier gehad.
Vandaag hebben we het oude centrum van Peniscola bezocht. Een sfeervol stadje, mooie straatjes met prachtige bestrating, kortom zeker de moeite waard om te bezoeken. Vandaag was het overigens bijna de hele dag bewolkt met zelfs soms een spatje!!!!! Maar de temp. blijft dan toch nog 17/18 gr.

  • 18 Februari 2015 - 08:22

    Dirk En Francien:

    Het ziet er mooi uit in de delta, dat stukje Spanje gaan we zeker ook eens bezoeken.
    Geniet van jullie vrijheid en al het moois wat op jullie pad komt.

  • 18 Februari 2015 - 09:51

    Gaston En Corry:

    Zo dat zal wel mooi geweest zijn met al die vogels, en weer wat bij geleerd. Wij zijn al dikwijls in Spanje geweest maar dat ze daar rijst verbouwde dat wisten wij niet. Hier nu koud en grijs. Geniet ervan.

  • 18 Februari 2015 - 09:54

    Simone:

    Ik heb eens iets gelezen over rijstbouw in de delta van de Elbre .

    Peniscola staat me ook nog vaag voor de geest maar we hebben eens een stadje bezocht toen wij in Almeria logeerden en dat heet Mojacar . Er zijn daar veel Moorse invloeden , iets heel apart . Misschien een naam om te onthouden op jullie weg nog meer zuidwaarts .
    Groetjes van Simone en Jean (die aan het klussen is aan de camper )




  • 18 Februari 2015 - 11:35

    Monique:

    Dat moeten geweldig mooie dagen zijn geweest. Heel fijn dat jullie de mooie dingen van Spanje weten op te zoeken. Ik was al een beetje bang dat jullie alleen maar tussen de hotel- en appartementengebouwen aan de kust zouden rondrijden. Maar ik kon natuurlijk beter weten. Niemand die dat zo goed uit kan zoeken als Carry!

  • 18 Februari 2015 - 17:13

    Jan En Riky:

    Jullie zijn een stel bofkonten met zo'n mooi uitzicht maar vooral met zo'n mooi weer.
    Zou er bijna jaloers op worden.Geniet er maar lekker van.Groetjes van ons.

  • 20 Februari 2015 - 18:00

    Monique Koole:

    Hoi Frans en Carry, horde van de week via ons pap en mam van jullie grote reis. Leuk om er via deze weg wat van mee te krijgen. Lijkt me heerlijk om zo op weg te zijn. Geniet er van. Ik ga jullie zeker volgen.
    Groetjes

  • 24 Februari 2015 - 13:49

    Nelly Kuijsten:

    Hallo Carry en Frans

    Jullie reisverslag ziet er goed uit, Jan en ik hebben ook eens een tocht gemaakt van Girona naar Barcelona en tot onze verrassing ook rijstvelden gezien.
    Maak er een mooie tijd van! gr. Nelly

  • 27 Februari 2015 - 17:21

    Caminofrans:

    Ola reizegers
    Maandag mocht ik na een week ziek zijn weer een dagje op de nierdialyse. Dit vond ik minder leuk omdat het ontzettend moeilijk is en alle apparaten in het Spaans zijn en er veel gewerkt wordt met bloed. Maar ik als verzorgende IG mag totaal niks met bloed doen. Maar hier wordt het van je verwacht. Dit aangegeven bij mijn Spaanse en Nederlandse begeleidsters en vanaf morgen mag ik alle dagen op afdeling 5. Hier liggen mensen met verschillende zorgvragen en het is de baby afdeling van het ziekenhuis. Geweldig wat ik hier allemaal mag doen en zien. Maar zie ook mindere dingen. De omgang met mensen is voor mij onwerkelijk. Niks zeggen en roepen. Een vrouw uit Engeland vertelde me dat ze het gesprek met de zorgverleners ontzettend mist. ik legde mijn hand op haar schouders en vertelde haar dat ze alles tegen mij mocht zeggen. wauw dat gezicht zal ik nooit meer vergeten.
    Gegroet,
    Caminofrans
Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 123066

Voorgaande reizen:

18 Januari 2017 - 20 April 2017

Marokko 2017

17 Januari 2017 - 17 April 2017

De weg tot en terug van Marokko

01 Januari 2016 - 31 December 2016

2016

15 Februari 2015 - 19 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: