Europa. - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Europa. - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Europa.

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

01 April 2017 | Portugal, Moncarapacho

Maandag 27 maart.
Overnachten in de haven van Tanger-med met heel slecht weer. Het heeft heel hard gewaaid en geregend vannacht. Zoals was gepland kwamen om 6.10 uur vanmorgen de eerste paspoorten en tickets terug en die gingen rijden, wij ook. We stonden op de "kop" van een van de rijen en moesten dus vroeg starten, langs een aantal loketten waarvan de een nog meer de pest erin had dan de ander! Onze camper is gescand op verboden mensen (verstekelingen) en stoffen. Met een half uur vertraging vertrekken we en hebben een vlotte en goede overtocht. Op de camping in Tarifa nog een was gedraaid en s'avonds een gezellige tapasavond en het onvermijdelijke afscheid van iedereen. Het was een leuke, gezellige club met allemaal verschillende mensen die elkaar de ruimte graven.
Dinsdag 28 maart.
De eerste zijn al heel vroeg vertrokken vanmorgen en de een na de ander gaat zijn eigen weg. Wij rijden een stuk en komen in Cadiz. Heerlijk op het strand gezeten met een boek en daarna de stad nog bezocht. We ervaren alles weer als bijzonder, de wegen zijn anders, de mensen enz enz. Ja, Europa voelt, proeft en ziet er heel anders uit. Ook wel weer fijn om zelf je eigen weg te gaan, zelf uit te zoeken waar naar toe, waar je stopt, wat je ziet en waar je overnacht.
Woensdag 29 maart.
Het weer wordt steeds warmer. Vandaag rijden we 230 km naar El Rocio. Een cowboy stadje met een mooi Mariakerkje met veel goud. In de paastijd heeft dit "zand" stadje een bijzondere plaats als verering aan Maria en worden er veel offers gebracht. Ook nu al zijn er veel grote bloemstukken in de kerk gebracht door veel steden en dorpen. Van Barcelona tot Malaga tot Madrid. We steken kaarsjes aan voor mensen die recent ons ontvallen zijn of die nu heel veel sterkte nodig hebben. Vandaag hier een 30gr. gehad!
Donderdag 30 maart.
Een 100 km en we zijn aan de grens van Portugal. Ook vandaag weer prachtig weer. We gaan naar Tavira, wandelen wat rond en genieten van het weer en het uitzicht in de vissershaven. Andre haalt ons op en het weerzien is aller hartelijkst. We genieten een paar dagen van de gastvrijheid van Kaja en Andre, we borrelen, eten, kletsen vertellen over onze reis en genieten vooral van de mooi omgeving en de rust. De mannen halen weer veel herinneringen op uit de goede oude Tigchelaar tijd!
Vrijdag 31 maart en zaterdag 1 april.
We zien en genieten van de omgeving hier in Oost-Algarve, zitten op terrasjes, van restaurantjes, genieten van het weer, van het gezelschap, doen een wasje, rusten uit, hebben het gezellig en puzzelen welke richting we morgen weer op weg zullen gaan. Pfff wat een leven hebben we toch, al 11 weken op reis en het nog lang niet moe ;-).
Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015