Mina de Sao Domingos. - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Mina de Sao Domingos. - Reisverslag uit Moncarapacho, Portugal van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Mina de Sao Domingos.

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

04 April 2017 | Portugal, Moncarapacho

Zondag 2 april.
Nog een kopje koffie met onze gastheer van de afgelopen dagen en we gaan weer op weg. We kiezen voor een route naar het noorden ongeveer parallel lopend langs de grens met Portugal en Spanje. Een mooi traject, wat heuvels mooi glooiend, veel bloemen langs de kant en veel ooievaars die broeden. We strijken neer op een mooie camperplaats in een oud mijnwerkersstadje Mina de Sao Domingos (Portugal) aan een meer. We zijn op tijd en hebben het laatste beschikbare plaatsje.
Maandag 3 april.
Vandaag gingen een aantal campers weer vertrekken en aan het einde van de middag staat het weer vol (plm 20 st). Het is een hele mooi camperplaats. Op het meer zijn kanobanen uitgezet, we zijn getuige van de trainingen van de Poolse nationale ploeg die 2x per dag komt trainen. WiFi bij de kiosk (zeker 10 meter lopen), het dorpje heeft een mooie kerk, een pinautomaat, een mini-supermarkt, een slager en een bakker en meer hebben we toch niet nodig! Het oude mijnwerkers dorpje heeft veel kleine huisjes gebruikt voor de mijnarbeiders van toen. Nu wonen er nog 800 mensen en voor de sluiting van de mijn (1964) waren er dat ruim 6000. Het dorpje heeft een echt badhuis welke heel schoon is, warm water heeft en een stevige straal. Menig campingdouches de afgelopen 11 weken waren beduidend minder. Het weer vandaag is warm.......
Dinsdag 4 april.
En vandaag is het nog warmer........28/29 gr in de schaduw. We maken een wandeling deels langs het meer (5km). Rond het meer gaat niet er is geen begaanbaar pad of we lopen heel ver van het meer af en dan heel veel km's wat ook niet de bedoeling is met dit weer. Het is wel een mooi natuurgebied met veel bloemen en vrolijk fluitende vogeltjes. Verder een heerlijk rustige middag, drankje erbij een goed boek en meedraaien met voor de een de zon en de ander een schaduwplekje. En het weer........het blijft nog even zo!