Stedentrip - Reisverslag uit Ágreda, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Stedentrip - Reisverslag uit Ágreda, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Stedentrip

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

11 April 2017 | Spanje, Ágreda

Zaterdag 8 april.
Vandaag Toledo bezocht, een mooie stad waar we met behulp van heel veel roltrappen de hoogte overbruggen. Toledo is een heel gezellige stad met veel mooie, kleine straatjes. We krijgen ook nog een kleine processie te zien die voorbij komt en waar toch wel veel mensen op af gekomen zijn. We bezoeken het museum del Greco en de kathedraal van €12 pp slaan we maar over! We wandelen door de joodse wijk wat een heel mooi deel van Toledo is. In deze stad is er veel ruimte voor straatmuzikanten. De meest bijzondere is Ann die een Nyckelharpa bespeeld. Een van origine Zweeds instrument wat een half gemechaniseerde viool zou zijn (leven Google) Anna speelt Toledo muziek wat door dit onbekend instrument mooi klinkt.
Zondag 9 april.
Op weg naar Madrid. We parkeren op de camperplaats, wandelen een stukje naar de metro en gaan met lijn 9 en 7 haltes verder stappen we weer uit. Een mooie wandeling door het park de El Retiro sta je zo voor de toegangspoort Puerta de Alcala met om de hoek de vvv! Ons plan om de hop-on/hop-of bus te nemen ontraden ze ons omdat grote delen van de stad zijn afgesloten vanwege processies die her en der in de stad plaatsvinden op palmzondag. Met de plattegrond in de hand en een wandelroute die de vvv-mevrouw ons heeft aangeraden zien we toch de hoogtepunten van het centrum. De kathedraal (1euro als bijdrage) bezocht waar net een processie weg was en de nodige palmtakken (hier ook veel olijftakken) zijn gewijd , het paleis (Palacio Real), Plaza Mayor het hart van oud Madrid, Peurta del Sol de beer en de aardbeiboom in brons en nog veel meer. Madrid in vogelvlucht zeker de moeite waard geweest. Wel een erg warme dag (32gr), veel mensen op de been wat een vol, druk gevoel gaf. Weer terug op de camperplaats aan het einde van de middag gaf ons niet het juiste gevoel en hebben toch besloten om naar een andere camperplaats te gaan. En dat was een goede zet. We kwamen aan in Medinaceli een CP in een leuk dorpje met een prachtig uitzicht.
Maandag 10 april.
We zien vandaag hoe mooi, lief, gemoedelijk en leuk dit dorpje eigenlijk is. Medinaceli ligt hoog op een bergrug en zorgt dan ook voor prachtige vergezichten. Het weer is zoals al een hele tijd prachtig en we genieten van zon, rust en een leuk, gezellig best wel toeristisch stadje. Het dorpje heeft 800/900 inwoners, een winkeltje een mini-market incl bakker maar veel restaurants. Er komen dan ook, zelfs op de maandag veel bezoekers. In het dorpje is alles met het zelfde materiaal gebouwd van die grote keien. Het meest bijzondere is de 1ste-eeuwse triomfboog Arco Romano. Het is de enige in Spanje met 3 bogen en hij wordt dan ook op borden gebruikt als symbool voor oude monumenten.
Dinsdag 11 april.
Vandaag weer een stukje gereden naar het noorden en komen op de camperplaats in een mooi park. Bij de vvv in Agreda doen ze erg hun best om ons de mooiste dingen van het dorp (3000 inw) te laten zien. Vanmiddag in de zon met een boekje en morgen gaan we de stad en omgeving bekijken.

Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015