Politiecontrole! - Reisverslag uit La Cala De Mijas, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Politiecontrole! - Reisverslag uit La Cala De Mijas, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Politiecontrole!

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

04 Februari 2017 | Spanje, La Cala De Mijas

Donderdag 2 febr.
We vertrekken met wat miezer wat al snel een fikse regenbui wordt. (Jammer van het weer want de cp Calahonda waar we stonden is werkelijk een 5 sterren locatie!) Gelukkig is de regenbui met een minuut of 10 over. Het blijft wel wat bewolkt vandaag en de temp. blijft ook wat achter, we halen amper de 20 Gr! (Hihi)
We komen aan in Malaga, een camperplaats langs een winkelcentrum met een grote Carrefour en tal van andere winkels en internet bij de McD ;-).
Even een uurtje aan de koffie om alles te up-daten. Kost wat tijd maar dan heb je wat.
Vrijdag 3 febr.
Onderweg naar Mijas rijden we door Torremolinos opzoek naar een wasserette en die vinden we.........maar parkeren in deze stad is echt niet mogelijk. Alles is afgezet met betonbollen om je zo te verwijzen naar de vele dure parkeergarages en ja daar passen we niet in. Het is maar een klein stukje rijden vandaag dus zijn we op tijd op onze volgende en bekende cp in La Cala de Mijas. ( we stonden hier ook in 2015)
Wat dit jaar nieuw is....... je moet een vergunning halen bij de politie. Het kost niets maar ze willen weten wie er allemaal staat! Wij doen dat natuurlijk braaf en en met 10 min is dat geregeld. Je mag 2 nachten staan en bij niet registeren zou het een boete van € 500,= kunnen kosten! s'middags doen we de was bij een kleine wasserette waar het druk is en dus wat wachttijd kost. Maar we vermaken ons wel met Engelse en Canadese vakantiegangers. (De Spaanse versta ik niet ;-)) s'avonds voor het eerst niet alle zenders meer op de tv. 2 en 6 zijn nu voor ons uit de lucht. Het zal dan ook niet lang meer duren dat de rest ook niet meer beschikbaar is op Astra 3!
Zaterdag 4 febr.
De markt wordt opgebouwd en de politiecontrole op campers zonder vergunning is begonnen om 9.30 uur. Grote paniek onder vele camperaars zonder vergunning en dat betekend wegwezen. Maandag mogen ze terugkomen, dan is het politiebureau weer open om een vergunning te halen. Er vertrekken er tientallen en wij zijn blij dat we gisteren toch de moeite hebben genomen om het te regelen. Een heerlijke wandeling langs het strand van bijna 6 km. De rest van de dag met een kopje thee, glaasje pruimenlikeur en een goed boek. Morgen gaan we naar Gibraltar waarvan het dan maandagmorgen nog maar een klein stukje naar Tarifa is.
Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015