Historische steden. - Reisverslag uit Talavera de la Reina, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Historische steden. - Reisverslag uit Talavera de la Reina, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Historische steden.

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

07 April 2017 | Spanje, Talavera de la Reina

Woensdag 5 april.
We hebben fijne en warme dagen gehad in Sao Domingos maar na 3 nachten toch weer tijd om een stukje verder te gaan. De bedoeling is toch dat we beetje bij beetje naar het noorden gaan. We rijden een stukje omhoog langs de Portugese/Spaanse grens en buigen rechtsaf Spanje in. Bij de grens de klok weer verzetten, een uur voorruit deze keer. We lopen nu weer gelijk met Gool! We zien mooie natuur, hoge bergen, veel broedende ooievaars en zwarte varkens! We komen op de camperplaats in een klein dorpje El Real de la Jara. Goede voorzieningen, zelfs stroom en dat allemaal voor niets, wat een service. Weer een mooie warme dag vandaag.
Donderdag 6 april. Dag 80.
Programma van vandaag is 200 km recht omhoog, om in Caceres te komen. De bergen worden heuveltjes, mooie glooiende landschappen en we rijden wel bijna 100 km langs alleen maar wijn-en olijfgaarden. Jonge aanplant die tussen de volwassen bomen en ranken is geplaatst. Hier en daar weer de zwarte varkens en schaapskuddes die het landschap verder versieren. Caceres, het Capitoolboek schrijft dat het grote historische centrum zeker de moeite waard is om te bezoeken en dat is ook zo. Het centrum is op loopafstand en heeft natuurlijk een dikke stadsmuur met mooie toegangspoorten, de nodige kerken, een Joodsstraatje, een museum wat we bezoeken met veel archeologische voorwerpen (vanaf 100 jaar na Ch.) , klederdrachten door de jaren heen en kunst (13e/19e eeuw) te zien is. We vullen de middag makkelijk in dit oude centrum. Het was weer een mooie warme dag.
Vrijdag 7 april.
Vanmorgen gaan we weer een stukje naar het oosten, op weg naar Madrid. We rijden op de A58 hihi wel 50 km, maar hier bijna geen auto te bekennen! We hebben de camperplaats in Talavera de la Reina uitgezocht. (Wat een plaatsnamen toch) en gaan na de lunch op pad om de meest belangrijke dingen van deze stad te ontdekken. Ze zijn hier trots op de 15de-eeuws oude brug over de Taag, de Moorse en middeleeuwse stadsmuur en de 12de-eeuwse collegiale kerk is een van de vele mooie kerken. Oh ja, ze hebben ook nog een handelsmerk sinds de 16de eeuw, de blauw-gele en blauw-witte azulejos (tegels). Ook vandaag weer een stralende dag.(25gr in de schaduw)
Frans & Carry

Actief sinds 14 Jan. 2015