De laatste dag en een resumé! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu De laatste dag en een resumé! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

De laatste dag en een resumé!

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

26 Maart 2017 | Marokko, Tanger

Zondag 26 maart
Een onrustige en korte nacht. De zomertijd gaat ook hier in Marokko in dus had een uurtje langer moeten zijn maar de moskeeën riepen vanmorgen om 5 uur met een aantal (lijkt of ze dan tegen elkaar in roepen en schreeuwen) en tot overmaat van ramp sloeg een groep zwerfhonden om 6 uur alarm. Dus maar optijd eruit en weer geprobeerd of het internet het vandaag wel wil doen, hij wil wel maar minimaal. Zal mogelijk aan de berg liggen waar we op zitten of aan de verkeerde kant van de berg?
Vandaag onze laatste Marokko-dag. We gaan om 10 uur via een aantal trappen naar het stadje om daar nog wat rond te kijken, te neuzen, te winkelen, kortom de laatste sferen van dit land te proeven. De trappen zijn heftig maar het stadje is leuk en gezellig druk. Na de lunch vertrekken we richting Tangerhaven. En voor de laatste dag weer een mooie route door de bergen en dalen gereden. We hebben gekozen voor de kustweg langs de Middellandse zee naar Tanger-med de haven.
Aan het einde van de middag nog een borrel met de groep (de speechen etc hebben we gisteren bij het diner al gehad) en dan zou het een rustige overnachting moeten zijn op het haventerrein. Morgen vroeg op! We staan op de kop van de groep en worden dan ook als eerste verwacht te gaan rijden als v.a 6.15 uur de tickets komen. Geen probleem gaan de routing door (camper scannen, paspoortcontrole etc etc) en hebben dan op de kade ons ontbijt. Als het allemaal op tijd verloopt varen we om 8 uur maar dat zal wel niet lukken. Als we aankomen in Spanje moeten we de klok nog een keer een uur vooruit zetten voor de Europese tijd. Ja ja zal dan toch wel een jet-lag veroorzaken 2 uur tijdsverschil hihi. Morgen rijden we van de boot naar de camping in Tarifa waar ook onze NKC-reis is begonnen. We hebben dan s'avonds nog een tapas-avond en op dinsdagmorgen gaat ieder zijn weg!

Nu nog even een korte samenvatting van onze Marokkoreis.
Een prachtige reis, geweldige natuur, hard werkende mensen over het algemeen zeker op het platteland, luierende mensen....de mannen dan in de dorpen en de steden. Hun dagen vullen ze (zoals wij dat kunnen zien) met hangen en thee drinken.
Arme mensen, bedelende kinderen, het woord milieu kennen ze nog niet, veel vieze stinkende mensen maar een prachtig land met vriendelijke behulpzame mensen. Zeker de Berbermensen zijn vriendelijk en behulpzaam.
We hebben heel veel gezien, heel veel gedaan, heel veel genoten, heel veel indrukken opgedaan, heel veel mensen ontmoet enz enz.
51 dagen NKC Marokko 2017
4350 km gereden in Marokko
€ 0,94 gemiddelde dieselprijs per liter.
10x getankt (tanken bij half leeg)
4 lekken banden heeft de groep gehad (wij niet)
2 gescheurde voorruiten (wij niet)
3 campers vastgezeten in het zand (wij niet)
2 campers technische reparaties (wij niet)
Wat wij wel hebben is krassen op de auto, opgelopen door de pauwen van Marrakesh
23 verschillende campings,
1 overnachting op een camperplaats,
1 overnachting haventerrein.
1/2 fles LPG (gas) verbruikt voor koken, koelkast en kachel.
24 gb internet verbruikt (met onze eigen datakaart)
3200 foto's gemaakt
31 reisverslagen geschreven en op Waarbenjenu.nl geplaatst (over Marokko)

Resumé: Een geweldige mooie reis gehad! Vooral verrast door de schoonheid/natuur van het land. Reizen met een groep (nieuw voor ons) is goed bevallen.
Het was zeker geen "we zijn er bijna" reis zoals op TV!
Nu gaan we 3 weken op vakantie!!!!!!!
Gaan eerst nog bij Dre en Kaja op de koffie in Portugal (Dre is een oud collega van Frans) En dan heerlijk op het gemak, afhankelijk van het weer richting Goirle waar we denken zo de week na- of rondom Pasen weer thuis te zijn. We gaan weer proberen hoe het is om het zelf weer te moeten uitzoeken waar, wat en wanneer ;-)
Wie weet laten we op deze site zo nu en dan wat lezen!
ps het dagboek staat nu (even) open voor (korte) reacties maar voel je vooral niet verplicht!

• 26 Maart 2017 - 22:18

Frans & Carry Van Gool-Floris:

Iedereen heel hartelijk dank voor het meelezen van ons reisverslag en de leuke reacties die ons zijn gestuurd. Fijn dat jullie het zo leuk vonden! Wij ook x

• 26 Maart 2017 - 22:19

Rian:

Jullie hebben een super reis gehad. Wij konden via jullie verslagen mee genieten.
    THX daarvoor.
    Geniet nu nog maar lekker van jullie 'vacantie'.

• 26 Maart 2017 - 22:30

Manon:

Geweldig om jullie verhalen te lezen, we hebben ervan genoten! We missen jullie wel, we zullen blij zijn als jullie er weer zijn. Geniet nog van jullie vakantie en goed uitkijken onderweg. Xxx Erwin en Manon

• 26 Maart 2017 - 23:06

Diny:

Geweldig om jullie te volgen. Wat een reis zeg. Soms zware dagen maar dat is iets wat je nu ook eens ervaren hebt.
    Nu lekker luieren en lekker ontspannen. Bijkletsen bij je vrienden. en dan op je gemakje richting huis.
    Goede reis en fijne vakantie.
    Diny.

• 27 Maart 2017 - 10:36

Marloes:

Mooie verslagen, veel om over door te praten.
    Tot in april!
    Groetjes Marloes

• 27 Maart 2017 - 11:42

Monique:

JA, prachtig, hoor! Heel fijn om op afstand mee te kunnen genieten. Ik kijk uit naar jullie gesproken verhalen...

• 27 Maart 2017 - 12:52

Dorry:

Wij hebben (mee)genoten van jullie reisverslagen. Geweldig leuk om te lezen wat jullie zoal mee mochten maken. Fijne reis en vakantie verder en tot ziens in april/mei. Geniet maar lekker ook deze laatste weken.
    Veel liefs en groetjes van ons beiden.
    Ad en Dorry

• 27 Maart 2017 - 15:32

Jeanne.:

Hoi. Ja ik kan me wel vinden in al die lovende woorden. Ik was al een beetje te vroeg met mijn reaktie maar die hebben jullie inmiddels al gevonden op de mail.
    Goede reis en tot na pasen. (Ja dat worden dan de spreekwoordelijke eieren na pasen.)
    Dikke kus.

• 28 Maart 2017 - 12:03

Toon:

Wij vonden het leuk om jullie verslag te lezen.Het is een mooie reis geweest waarin je vele indrukken van Marokko hebt gezien en beleeft.en waar wij van hebben mee mogen genieten. Voor de komende weken wensen wij lullie nog een fijne vakantie en veilige thuiskomst.Groetjes en liefs van beide Tiny en Toon.

• 28 Maart 2017 - 17:50

Jan En Ingrid:

Geweldige reis hebben julie gemaakt, wij keken uit naar de leuk geschreven verslagen, om jullie zo te volgen. Geniet er nog van en een goede reis naar huis.

• 28 Maart 2017 - 22:36

Henk En Yvonne:

Henk en Yvonne wensen jullie een hele fijne vakantie en bedankt voor de mooie verslagen en de gezelligheid in de groep.

Verslag uit: Marokko, Tanger

Frans & Carry