Midden-Atlas - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Midden-Atlas - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Midden-Atlas

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

22 Maart 2017 | Marokko, Midelt

Woensdag 22 maart.
Een zonnige, frisse dag maar weer een geweldige route van 183 km naar Fes.
Een goede twee-baans weg met zeer afwisselde natuur.
De nodige snelheidscontroles en weer veel stops met controles, politieagenten hebben ze genoeg in Marokko en allemaal moeten ze iets te doen hebben! Wij stoppen steeds netjes voor het bord en mogen (tot nu toe) altijd door rijden en we zwaaien dan vriendelijk naar de dienders!
We rijden vandaag door het Midden-Atlas met bergen die wel 3300 mrt hoog zijn en begroeid zijn met ceder- kurkeik en zeedennen. De bevolking bestaat uit meest semi-nomadische mensen en dat zien we onderweg in de tenten die als huizen dienen. We rijden door het "ceder-bos" en zien de Magotapen, een Noord-Afrikaanse soort die hier in in noord Marokko voorkomen als ook op Gibraltar. We zien, als we weer omhoog klimmen nog sneeuw op de bergen liggen wat dan ook zorgt voor meer dan voldoende water in dit gebied. We zien dan ook de nodige boomgaarden van appels, peren, amandel etc etc. Een rijk gebied waar water, groen en werk is. We rijden met grote verbazing de stad Ifrane in. Een nieuwe stad, mooie Europese huizen, echte huizen, super schone stad, veel scholen, een universiteit en op een hoogte van 1650 meter waardoor het niet te warm is in de zomer. Bijzonder om te zien na ruim 6 weken Marokko! We komen aan in Fes waar het ook nog steeds zonnig is en een temperatuur van 18/19 gr en de voorspelling voor morgen, als we de stad gaan bezoeken is regen!

Verslag uit: Marokko, Midelt

Frans & Carry