Regen en onweer in de Sahara! - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Regen en onweer in de Sahara! - Reisverslag uit Midelt, Marokko van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Regen en onweer in de Sahara!

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

20 Maart 2017 | Marokko, Midelt

Maandag 20 maart.
Het is bijna niet te geloven meer gisterenmiddag (16.00 uur) heeft het in Merzouga nog geregend! Nou regen, ja voor hier was het regen na zeker 2 jaar zonder regen. Wij zouden het een paar grote druppels noemen (misschien iets meer dan een paar dan) maar het zand is niet echt nat geworden, maar wel een heuse regenboog! Het heeft ook wel even gerommeld in de verte! s'avonds opnieuw stevige wind, regen nu echte regen en gerommel het duurde toch wel een paar uur...........heel bijzonder in de Sahara.
Vandaag weer een lange reisdag naar Midelt. We rijden uit de Sahara richting het noorden. Ook wel fijn om nu UIT het zand te zijn! ;-) alles zit onder en het zand. Vanmorgen onze camper..........! We rijden weer door prachtige natuur. Het gebied wat Oases du Ziz heet met zoals de naam al verklapt veel oases langs de rivier Ziz. Ons boek schrijft de grootste oase met een miljoen palmbomen. Rond lunchtime zijn we bij Barrage Hassan-Addakhil, een groot meer turquoise van kleur en een mooie plaats om een stokbroodje te eten. We gaan hoog vandaag, door de bergen en weer door de dalen. Mooie bergen vandaag en redelijk goede wegen. Wel de nodige bochten, haarspeldbochten en afdalingen weer maar prachtige vergezichten en mooi diepe dalen! Het eerste deel vandaag was nog steeds woestijn dus met de bergen, de dalen en weer wat groen was het een mooie trip vandaag. We zien de Hoge Atlas incl de sneeuw weer en onze eindbestemming vandaag is een van de hoogste punten van Marokko. We zitten nu op 1500 meter hoogte dat voel je ook aan de temperatuur. Wel zonnig vandaag en nu om 17.00 uur ook nog maar wel een vestje aan! Vanavond hebben we weer een gezamenlijk diner in het restaurant van camping Timnay in Midelt.

Verslag uit: Marokko, Midelt

Frans & Carry