Jerez en Sevillia - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu Jerez en Sevillia - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Frans & Carry Gool-Floris - WaarBenJij.nu

Jerez en Sevillia

Blijf op de hoogte en volg Frans & Carry

07 Maart 2015 | Spanje, El Rocío

Na Gibraltar zien we een flinke verandering in de omgeving. We rijden al snel hoog de bergen in die nog helemaal in de wolken gehuld zijn. Maar wat ons opvalt als we weer wat gedaald zijn dat het vooral heel groen is. Grote groene velden, glooiende dalen met koeien en hun kleintjes totaal anders dan voor Gibraltar. We komen aan in Jerez de la Frontera en bezoeken de stad op onze fiets. Goed te doen en een mooie stad. Zoals altijd zoeken we eerst het toeristenburo en zij kruisen dan aan wat je "perse" gezien moet hebben. Werkt prima voor ons. De grote sherry bodega's zijn hier erg talrijk en je ruikt de sherry als je langs loopt. (Hik)
S'avonds komen we aan in Puerto Serrano. Een mooie camperplaats bij het eindstation (nu hotel/cafe/restaurant) van de oude spoorweg. Aangelegd 1936 totaal 36 km met 5 stations en 30 tunnels. De spoorweg is echter nooit in gebruik genomen!!
Nu is het een mooie fiets route. "Via verde de la Siërra" die wij natuurlijk als echte fietsers bijna helemaal hebben gereden (en weer terug natuurlijk). We waren onder de indruk van de prachtige natuur. We zijn vrijdag al een beetje richting Sevilla gegaan en genieten van het warme weer. Ja en dan echt warm. Ideaal voor de was (hihi moet soms ook gebeuren) je kon er zowat bijblijven staan!
Vandaag hebben we Sevilla bezocht, wat een prachtige stad. Een aanrader! Om 11.00 stond er en hele lange rij (1,5 uur) om de basiliek in te mogen. Bezoekers worden mondjesmaat binnengelaten. (En dat was s'middags ook nog zo :-( jammer we hebben de Basiliek niet van binnen gezien ) We besluiten om, na wat onderhandelen een bus Tour hop-on / hop-of, zo zie je en hoor je veel over deze mooie stad en je stapt uit waar je wil om iets beter te bekijken. Aan het einde van de middag gaan we naar de camperplaats die we hadden uitgekozen net buiten de stad. (Het was ook warm in de stad 28gr vandaag) We treffen het niet........zo een waar je niet gevonden wilt worden grrrrr. We komen uiteindelijk in El Rocio. Een echt cowboystadje met veel paarden en nog meer zand en een prachtige kerk waar de Mariaverering erg hoog in het vaandel staat. De rozenkransen, schabeliertjes , wijwatervaatjes etc etc worden gretig verkocht. De mis waar we nog wat van meekrijgen als we de kerk bezoeken sluiten ze af met een heuse processie! Dat beloofd nog wat voor de goede week!!!!!!! De voorbereidingen zijn overal al in volle gang. We hebben al repetities gezien afgelopen week en het opbouwen van tribunes en versieringen. We leerden vandaag dat een processie in Sevilla wel 12 uur kan duren!!

• 07 Maart 2015 - 21:37

Hans En Liesbeth :

Zo, dat zijn weer heel wat verhalen. Goed dat je het allemaal opschrijft en met ons deelt want je zou het later allemaal niet meer kunnen navertellen.
    Geniet nog van al het moois wat Portugal jullie te bieden heeft. Geniet van het lekkere warme weer en elkaar. Groetjes

• 07 Maart 2015 - 23:14

RianN:

Ja, Sevilla is zeker de moeite waard.

• 08 Maart 2015 - 10:44

Monique:

Nou dat klinkt allemaal weer heel goed, zeg! Die hoek van Spanje hebben wij nooit bezocht. Wel jammer, zo te horen. Wij hebben vandaag ook goed weer. Voorjaarsweer. Nog steeds een kleine 10 graden kouder dan bij jullie, maar wij zijn er ook blij mee!

• 08 Maart 2015 - 12:35

Gaston En Corry:

Ja Spanje is een mooi land en toch zeker als je er door heen trekt en met zo"n mooi weer geniet ervan.

• 08 Maart 2015 - 22:15

Diny:

Wauw, lekker warm zeg. Hier vandaag 17 gr. Ook lekker. Wij zijn ook in Sevilla geweest. Erg mooi. Ik volg jullie graag.
    Veel reisplezier.
    Liefs Diny.

• 08 Maart 2015 - 23:29

Riky:

inderdaad een mooi verhaal.Jullie komen veel mooie dingen tegen en ook heerlijk dat je de fiets kan pakken.
    Hier vandaag ook een mooie dag geweest met veel zon.
    Gr van ons.

• 10 Maart 2015 - 09:49

Nelly Kuijsten:

Weer een heel mooi verslag !Leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Geniet ze nog gr. Nelly
Frans & Carry